Tuesday, 12 May 2015

Kolej Matrikulasi Pulau Pinang

yeahhh..pada tanggal 28 haribulan empat 2015,tamatlah kursus pengajianku di matrik penang ..yg berlangsung selama setahun..org ckap matrik susah?? wuu,matrikk kot? wuuhh..hahhaaa aku pon xtau nak ckap pa. susah tak susah tu sbenaqnya bgntung pda diri msing2..nak dceritakan skit pasai matrik ni..ada dua kos iaitu sains dan akaun.. untuk sains ada 2 program:program satu tahun (PST) dan program dua tahun (PDT)..tapi utk akau hya ada utk 1 thun ja noh.. apa beza PST ngan PDT?? ok..pembelajaran PST ngan PDT sma sja..! tpi ad kwn ckp PDT mcm ad la sikit mndalam.tpi secara rough nya..xdak beza byak pon,..masa belajaq ja yg beza.subjek tu mcm besa la 4 subjek utama(yg dikira pointer) iaitu maths,chemist,physics and biology..pastu ad subjek tmbhan(xdkira pointer) iaitu p.islam,dinamika,english,ko-kurikulum.Semua 4 subj tmbhan ni bukan belajaq srentak 1 sem..utk PST, ada 2 sem ja..sem 1 ambik ko-k,english(MUET)..sem 2 baru bljaq dnamika,p.islam..tp english ada lagi tapi bukan MUET dah..utk akaun xtau la sbb xpenah ada experience..hehhe..utk setiap subjek tu nak kata tak susah mmg bohong la..tpi klw nk kata susah tu brgntung pada org jugak..bgi aq susah la jugak..bukan sebab apa..nak bljaq ni boleh ja nak dpat 4flat tu,sama ada nak atau pun tak..yg penting kena RAJIN..tu ja kunci dia..jangan lupa Allah..klaw rajin buat kerja dan tak tanggguh..hehehe...bukan mcm aku ni..mlas..balik kelas.tidoq ja keja.hahhaa...tapi kenangan kat matrik penang memang besttt lah..sebab apa best?? stahun kot??ye laaa wlau pun setahun ja..tapi ada dua sem..dan dipenuhi dengan pelbagai majlis..pelbagai cerita..pelbagai kenangan...pahit ada manis pon ada...ohhhh..roomate yg kita dpat sem satu tu laaa akan kekal smpai sem 2...aq dapat roomate yg sempoi habih..nsib la boleh masuk dgn depa . mmg best..lps hbis matrik confirm2 hampa akan rindu depa punya...serius ni aku habaq..hahaa..! so pengajaran nya dimna sja kita pergi,kna pndai2 sesuaikan diri dgn tmpat tu..dan dgn org lain juga..ksimpulannya,pandai2 la bwak diri..ckgu skolah aku dulu ckap mcmm ni "pandai2 la kamu nak hidup" haaaaaa...esa la orang kedah ,bunyi kasaq sikit..besala tu..ok sekian la pasai matrik..nnti smbung pada episod akan dtg.hahahaha..bagi spa yg sedang m'prsiapkan diri utk memasuki ke alam matrikulasi,,i wish goodluck for u all..all da best dik..bye

No comments:

Post a Comment